نشخوار فکری بدترین حق است. من واقعاً از زمانی که در نشخوار فکری گیر می کنم متنفرم، بنابراین امروز می خواهم یک فرآیند پنج مرحله ای را با شما به اشتراک بگذارم تا نشخوار فکری را متوقف کنید و شما می توانید با گذشت زمان و با تمرین بیشتر نشخوار فکری خود را برای کسانی از شما که هستید متوقف کنید.  من تازه وارد کانال من هستم نام من باربارا هفرنان است، من 20 سال روان درمانگر بودم، هنوز دارای مجوز هستم، مشاور emdr مورد تایید هستم و در زمینه اضطراب و تروما تخصص دارم و سپس این کانال یوتیوب را ایجاد کردم تا بسیاری از سنت های خرد را با هم پیوند بزنم تا به مردم کمک کنم زندگی کنند.  زندگی های شادتری داشته باشید، بنابراین اگر از کاری که من در اینجا انجام می دهم حمایت می کنید و این ویدیو را دوست دارید، لطفاً آن را لایک کنید و لطفاً در کانال من مشترک شوید، این چیزها بسیار مفید هستند، خوب بیایید وارد موضوع شویم، فکر می کنم شروع این کار مهم است  با بحث در مورد چیستی نشخوار فکری و واقعاً فکر کردن در مورد چیستی آن، زیرا نشخوار فکری تمرکز شما بر پریشانی شما و علل و پیامدهای احتمالی آن است، درست همان چیزی است که نشخوار فکری است، تمرکز بر پریشانی و مرور بیش از حد بر علل و عوامل آن است.  پیامدهای این پریشانی هستند یا نبود تمرکز بر راه حل ها یا تمرکز بر این است که چگونه هیچ راه حلی وجود ندارد، بنابراین این چیزی است که نشخوار فکری است که در حال حاضر نشخوار موضوعات خاصی دارد و من می خواهم آنها را در اینجا مطرح کنم زیرا فکر می کنم بسیار مفید است.  برای دانستن اینکه مضامین شما چه عناصری هستند که در مورد آن نشخوار فکر می کنید، زیرا این به شما کمک می کند زمانی که به مرحله یکی از مراحل پنج مرحله ای از نظر شناخت نشخوار فکری برسیم، بنابراین موضوعات رایج نشخوار فکری یکی از آنهاست.  سرزنش کردن خود یا سرزنش دیگران یا سرزنش هر دو یا سرزنش کردن بارها و بارها چه کسی مقصر است پس سرزنش یک تمرکز بسیار رایج نشخوار فکری دو منصفانه نیست چرا من و منصفانه نیست یکی دیگر از تمرکزهای بسیار رایج غیرمولد نشخوار فکری سه موقعیت در مورد یک رابطه گذشته که به خوبی پایان نیافته است یا در پریشانی فعلی شما به پایان رسیده است و بارها و بارها از عناصر آن رابطه شماره چهار گذشته یک رویداد گذشته و بارها و بارها مرور اینکه چگونه آن رویداد منجر به این شده است که شما اکنون به جایی رسیده اید که ممکن است  کارهایی را که باید انجام می دادید متفاوت انجام می دادید، کاری که شخص دیگری باید به طور متفاوت انجام می داد، بارها و بارها که احساس می کنید در پریشانی فعلی شما نقش داشته است و سپس پنجمین زمینه مشترک برای نشخوار فکری تمرکز بر خلق و خوی فعلی شما است که بارها و بارها چقدر افسرده هستید.  یا مضطرب هستید یا چرا اینقدر احساس بدی دارم یا چرا از این موضوع بارها و بارها و بارها و بارها با تمرکز بر خلق و خوی منفی فعلی اینقدر ناراحت هستم، بنابراین می خواهم وارد شوم و در مورد اینکه چرا مغز ما این کار را انجام می دهد صحبت کنم. تمایل به نشخوار فکری داشته باشید و سپس بگویید که مقداری از نشخوار فکری طبیعی است، بیشتر افراد ممکن است هر چند وقت یکبار وقتی اتفاقی می افتد یا در حال تکرار چیزی هستند که در مورد آن ناراحت هستند نشخوار فکری کنند، اما اگر این یک الگوی معمولی باشد اگر نشخوار فکری واقعاً مقدار زیادی از فضای مغز شما را اشغال می کند، پس ممکن است در واقع علت اصلی ناراحتی فعلی شما باشد. از آنجایی که adhd عنصری از اختلالات خوردن است و همچنین بسیار با سوء مصرف مواد مرتبط است، بنابراین نشخوار فکری معمولی مخرب است و منجر به مشکلات خاص خود می شود، بسیار خوب، امیدوارم که برای شما منطقی باشد، بنابراین واقعاً روی اینکه چگونه می توانید وضعیت مغز خود را به درستی تغییر دهید کار کنید. وضعیت ذهنی شما طوری که زیاد نشخوار نکنید و می دانم به همین دلیل است که اینجا هستید، بنابراین من فقط می خواهم کمی در مورد اینکه چگونه مغز انسان ما به نوعی سیم کشی شده است تا نشخوار فکری کند تقریباً مانند ما تعصب منفی داریم.  بسیار خوب تحقیق شده است و مغز انسان نیز بر بقا متمرکز است، بنابراین مغز انسان واقعاً بر روی رویدادهای منفی تمرکز می کند که ما احساس می کنیم به نوعی مربوط به بقا هستند و ما اغلب احساس می کنیم که روابط ما هسته اصلی احساس ما از خود برای بقای ما هستند، بنابراین آنها واقعاً مرتبط هستند. نشخوار علوفه خوب و من یک وبینار دارم که با جزئیات بیشتر به این موضوع می پردازد از نظر تمایلات تقریباً طبیعی مغز ما که می تواند منجر به مواردی مانند نشخوار فکری شود و آن وبینار لینک زیر است و به نام سیم کشی مجدد مغز برای شادی اعتماد به نفس، زیرا ما می توانیم مغز خود را دوباره سیم کشی کنیم، بنابراین اگر به آن علاقه دارید، لینک را بررسی کنید، این لینک رایگان است و من همین الان به آن اشاره کردم تا بدانید که این یک چیز عادی است، اما می تواند از کنترل خارج شود، بنابراین پنج  -فرآیند مرحله ای برای توقف نشخوار فکری، من در مورد هر مرحله صحبت می کنم و سپس در پایان دوباره آن را خلاصه می کنم، اما اولین قدم این است که تشخیص دهید چه زمانی نشخوار می کنید و کاملاً بپذیرید که تشخیص اینکه چه زمانی در حال نشخوار فکری هستید مفید نیست. کاملاً بپذیرید که مفید نیست گاهی اوقات مردم احساس می کنند که نه، من باید بروم تنها در اتاقم بنشینم و واقعاً به این موضوع فکر کنم و از آن عبور کنم و از آن عبور کنم، اگر واقعاً احساس می کنید که این نشخوار فکری برای شما فایده ای دارد.  بر آن غلبه نخواهد کرد، بنابراین واقعاً قادر خواهید بود تشخیص دهید که چه زمانی آن را انجام می دهید و مفید نیست، بنابراین این یکی از راه هایی است که آن پنج موضوع ممکن است به شما کمک کند آن را تشخیص دهید و سپس مرحله شماره دو این است که برچسب الگوی تفکر را به نشخوار فکر کنید و  فکر می‌کنم با صدای بلند گفتن این نشخوار فکری مفید نیست، بنابراین به الگوی فکری خود برچسب بزنید این نشخوار فکری است مفید نیست و با صدای بلند بگویید و اگر در جایی نیستید می‌توانید آن را با صدای بلند بگویید.  خوب است با خودتان بگویید، اما گفتن اینکه در واقع نشخوار فکری را قطع می کند، ممکن است بلافاصله به آن بازگردید دوباره آن را بگویید، ممکن است بلافاصله به آن برگردید دوباره بگویید آن را به طور مداوم با بیان بیرونی یا درونی این نشخوار فکری قطع کنید. مفید نیست و دو دلیل وجود دارد که این برچسب گذاری بسیار مهم است یکی از آنها نسبت دادن است که ما مشکلات خود را به آنچه که الگوهای فکری خود را به آن نسبت می دهیم تفاوت زیادی در احساس و عملکرد ما ایجاد می کند و آنچه در اینجا اتفاق می افتد بنابراین نسبت دادن این موضوع به  نشخوار فکری اشتباه یک الگوی معمولی که مفید نیست به شما کمک می کند تا بر آن غلبه کنید زیرا اگر نشخوار فکری را به مشکلی نسبت دهید که در مورد آن نشخوار می کنید درست است اگر بگویید نه نه باربارا اشتباه می کنید من فقط نشخوار می کنم زیرا این موقعیت سختی برای کسی پیش آمد که من واقعاً به او اهمیت می دهم و من چیز اشتباهی را گفتم و بعد آنها چیز اشتباهی را گفتند و به همین دلیل است که من خوب نشخوار می کنم اگر شما اینطور احساس می کنید هرگز از شر نشخوار خلاص نمی شوید و طبق تعریف آن نشخوار فکری است. نشخوار فکری مولد در واقع کشف چیزی یا حرکت به سمت حل مسئله نیست، بنابراین نسبت دادن آنچه که نشخوار فکری را به آن نسبت می دهید بسیار مهم است و اگر آن را به یک الگوی معمولی نسبت دهید که مفید نیست، می توانید راحت تر از پس آن برآیید و دلیل دیگری که این موضوع بسیار مهم است این است که ما نمی توانیم برخی از افکار خود به خودی را که به سرمان می ریزند کنترل کنیم و ممکن است افکار فردی به سرمان بیفتد که باعث نشخوار فکری می شود و ما می خواهیم آن را قطع کنیم و ممکن است هرگز شما هرگز قادر به متوقف کردن آن دسته از افکار فردی که در آنجا به وجود می آیند مانند اوه بله اتفاق افتاده است و هر چیزی که متوقف کردن آن فکر ممکن نیست اما متوقف کردن آن از تبدیل شدن به نشخوار امکان پذیر است و شما همیشه می توانید در زیر نظر دهید به من اطلاع دهید اگر این باعث می شود  اگر یک هفته این کار را امتحان کردید، به من بگویید که چگونه پیش می رود مرحله شماره سه و مرحله شماره سه یک مرحله اگر است اگر واقعاً مشکلی در اینجا وجود دارد که باید زمان برنامه را تعیین کنید تا زمان برنامه ریزی انجام شود.  در تقویم شما در مورد موقعیتی که اتفاق افتاده و حل مشکل حل شده فکر خواهم کرد نه خیلی شبیه به آنچه اشتباه رخ داده است، بلکه اکنون چه کاری می توانم در مورد آن انجام دهم، بنابراین زمانی را برای برنامه ریزی برای رسیدگی به یک موقعیت مشکل دار برنامه ریزی کنید، به طوری که این مرحله شماره سه است و به شما کمک می کند  به این احساس که می دانی می دانی من نمی توانم از فکر کردن به این موضوع دست بکشم، باید در مورد آن فکر کنم، باید آن را خوب بفهمم، شاید لازم باشد آن را بفهمی، زیرا ممکن است کاری وجود داشته باشد که باید انجام شود یا عذرخواهی  یا تغییر در یک رابطه یا جهت جدید در یک حرفه یا اینکه چگونه به جلو حرکت می کنید، ممکن است در واقع چیزی سازنده باشد که می تواند از این اتفاق بیفتد و ممکن است برای فکر کردن در مورد آن و فکر کردن به آن به زمان نیاز داشته باشید، اما نشخوار فکری تمرکز روی مشکل است و  علل و پیامدهای آن راه حل نیست، بنابراین زمانی را برای تمرکز بر راه حل اختصاص دهید و دلیل اینکه مرحله شماره سه اختیاری است، اگر لازم است این کار را انجام دهید این است که بسیاری از چیزهایی که در مورد آن فکر می کنیم واقعاً به این مرحله نیاز ندارند زیرا  نشخوار فکری مفید نیست اگر تمایل دارید بارها و بارها تکرار کنید چرا این اتفاق برای من می افتد چرا من هیچ راه حلی وجود ندارد جز توقف نشخوار فکری، بنابراین چیزی وجود ندارد که نیاز به فکر کردن داشته باشد، بنابراین مرحله سه اختیاری است مرحله چهار تشخیص دهید چگونه نشخوار فکری خودارجاعی است که اکنون نشخوار فکری تمایل دارد در حلقه من در مغز ما اتفاق بیفتد، ما بخشی از مغز داریم که تفکر خودارجاعی ما در آنجا اتفاق می افتد و وقتی در آنجا گیر می کنیم در واقع بسیار دردناک است و من به آن من می گویم. حلقه چرا انجام دادم چرا با من این کار را کردند چگونه نمی توانم انجام دهم x y z به طور باورنکردنی روی خودم متمرکز است درست روی خودت است بیرون آمدن از یک حلقه من برای نشخوار فکری بسیار مفید است حلقه me راه های زیادی وجود دارد و ما در مرحله 5 در مورد آن صحبت خواهیم کرد، اما واقعاً درک این موضوع که تمرکز بیش از حد روی من به طور عمده منجر به درد می شود، این یک حالت دردناک کنجکاوی است، ابزار فوق العاده ای برای خارج کردن ما از کنجکاوی نشخوار فکری است.  در مورد آنچه که قرار است بعداً امروز اتفاق بیفتد، چه اتفاقی برای این شخص می افتد که مدتی است با او صحبت نکرده ام، می توانم فقط به مرکز شهر بروم و مردم کمی تماشا کنند، بنابراین واقعاً تمرکز را بیرون بگذارم و سپس مرحله پنجم استفاده از یک تحقیق مبتنی بر تحقیق است.  مداخله، بنابراین تحقیقات کافی در مورد مداخلات و کارهایی که افراد می توانند انجام دهند تا چرخه نشخوار فکری را قطع کنند، وجود دارد، بنابراین من قصد دارم در مورد چند مداخله مبتنی بر تحقیق صحبت کنم و سپس شما را تشویق کنم که تحقیقات خود را انجام دهید، زیرا  می‌توانید برخی از این مداخلات را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است، بنابراین یکی از مداخلات مبتنی بر تحقیق، افشای خود سالم به یک فرد حمایت‌کننده است، اکنون اگر تمایل دارید با کسی تماس بگیرید، باید از نشخوار فکری متمایز شود. نشخوار فکری و سپس شما بارها و بارها و بارها و بارها با آنها می روید و آنها یا فقط به شما اجازه می دهند که به نشخوار فکری ادامه دهید یا در مورد یک چیز یا موارد مشابه نشخوار می کنند ، به این می گویند نشخوار فکری مشترک و مفید نیست، اما اگر کسی را در زندگی حمایت می کنید.  اینکه شما واقعاً می توانید با یک موقعیت صحبت کنید می تواند بسیار مفید باشد و آن شخص ممکن است یک دوست باشد، ممکن است یکی از اعضای خانواده باشد، ممکن است یک درمانگر، یک مربی، یک مشاور، یک فرد روحانی باشد و در حالی که این مداخله ای است که هنوز در مورد من صحبت می کند. شما در حال تعامل با شخص دیگری هستید و اگر آن شخص حمایت می کند، می تواند به شما کمک کند تا به درستی از آن عبور کنید و باعث شود کمتر احساس شرمندگی کنید یا کمتر نگران باشید، جنبه رابطه ای آن می تواند بسیار مفید باشد و من می دانم که همه کسی را ندارند که انجام آن راحت باشد. این را می‌دانم، اما اگر این کار را انجام دهید این یک روش کاملاً تحقیق شده برای کمک به خود برای جلوگیری از نشخوار فکری است، دومین مداخله مبتنی بر تحقیق که می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد این است که ذهن‌آگاهی مدتی طول می‌کشد تا یادگیری مراقبه ذهن‌آگاه را توسعه دهد تا یادگیری پایه را به شما برساند.  توجه به لحظه حال به عناصر حسی آنچه درست اتفاق می‌افتد و ممکن است بگویید که من هم به نوعی تمرکز کرده‌ام، اما در بخش کاملاً متفاوتی از مغز مهم نیست که من چه کسی هستم چه اتفاقی برای من افتاده است، مهم است که چه چیزی را بو می‌کنم.  چه احساسی می کنم چه می شنوم که با هوشیاری همین الان در اینجا حضور دارم در واقع جایی برای نشخوار فکری باقی نمی گذارد و مراقبه ذهنی و ذهن آگاهی چیزی است که همه می توانند با زمان و تلاش آن را توسعه دهند و احتمالاً آموزش مداخله دیگر این است که آواز خواندن غیرممکن است و ... در عین حال نشخوار کن واقعاً نمی توانی هر دو را به یکباره انجام دهی من خواننده خوبی نیستم اما مطمئناً می توانم در ماشین و دوشم آواز بخوانم و از آن لذت می برم و واقعاً می تواند به ما کمک کند موسیقی به طور کلی از خودمان خارج شویم.  می تواند کمک کند، اما اگر واقعاً در حال آواز خواندن هستید، بله، ذهن شما نمی تواند همه این کارها را در یک زمان انجام دهد، بنابراین این یک راه عالی دیگر برای متوقف کردن نشخوار فکری است، بنابراین آخرین دسته از مداخلاتی که مبتنی بر تحقیق هستند، برای شما هستند که تحقیقات خود را انجام دهید.  برای من اسکی در سراشیبی راهی عالی برای از بین بردن هر نوع صحبتی است که در اینجا اتفاق می افتد، زیرا من سخت اسکی می کنم، در دامنه های سخت اسکی می کنم، در حالی که اسکی می کنم نمی توانم به چیز دیگری فکر کنم، بنابراین آن را دوست دارم، اما افراد مختلف فعالیت های متفاوتی دارند. واقعاً می‌تواند کل مغز را اشغال کند، بنابراین برای برخی افراد این کار می‌تواند به سادگی بافتن یا مراقبت از حیوان خانگی شما باشد، می‌دانید که با سگ خود توپ پرتاب می‌کنید یا فرزندتان ورزش می‌کند و در کلاس ورزش شرکت می‌کند و در کلاس موسیقی می‌گذرد، کارهای زیادی وجود دارد که ما انجام می‌دهیم.  ما می‌توانیم از این کمک لذت ببریم که ما را از آن الگوی تفکر خارج کنیم، بنابراین اجازه دهید این فرآیند پنج مرحله‌ای را خلاصه کنم که تشخیص دهید چه زمانی نشخوار می‌کنید و کاملاً بپذیرید که مفید نیست. در واقع یک مشکل باید در مورد آن فکر کنید که باید برنامه ریزی داشته باشید سپس زمان را برنامه ریزی کنید و آنچه قبلاً نگفتم این است که اگر زمانی را در تقویم خود برنامه ریزی کنید تا واقعاً به مشکل فکر کنید و مشکل به ذهن شما خطور کند.  به هر حال قبل از رسیدن به آن زمان به ذهن شما خطور می کند، می توانید به سادگی بگویید که فردا ساعت نه صبح به این موضوع فکر می کنم یا هر زمان که برای جایی برنامه ریزی کرده اید که وقتی به درمانگرم مراجعه کنم به آن فکر خواهم کرد. وقتی کسی را ببینم که می تواند به من در مرتب کردن این موضوع کمک کند، در مورد آن صحبت خواهم کرد و اگر برنامه ریزی شده و قطعی است، این می تواند راهی برای هدایت ذهن شما باشد. فکر دردناک خود را به خاطر انجام آن سرزنش نکنید، لازم نیست خود را خودخواه بنامید زیرا این چیزی نیست که من می گویم، اما فقط بدانید که مغز در آن حلقه من دردناک گیر کرده است و سپس مرحله پنجم استفاده از یک تحقیق است.  مداخله مبتنی بر مداخله و شما می توانید برای خودتان تحقیق کنید چیزهای مختلفی را امتحان کنید ببینید چه کار می کند، بنابراین من واقعاً امیدوارم که این برای شما مفید باشد و دوباره از شما دعوت می کنم برای وبینار تعاملی رایگان به من بپیوندید که پیوند مغز شما برای شادی و اعتماد به نفس در یادداشت ها است.  در زیر این ویدیو اگر این ویدیو را دوست داشتید لطفاً به من لطف کنید آن را لایک کنید و آن را با کسی به اشتراک بگذارید که ممکن است مفید باشد و در کانال من مشترک شوید هر دوی اینها برای من در ادامه تولید ویدیوها برای کمک به مردم برای زندگی شادتر بسیار مفید است.  زندگی خوب است هفته آینده شما را می بینم